Dag 21


Dag 21 – Ett annat ögonblick

Jag förstår inte riktigt vad det är meningen att jag ska skriva här, men jag chansar på att det är meningen att jag ska skriva om ett ögonblick.

Äh, va tusan, jag skriver om en rolig grej som har varit ett samtalsämne i min familj ett tag nu. Det var på julafton för några år sedan när min bror fick en skoter. Han hade tjatat på mamma i evigheter om att få en Arctic Cat F7!! Det närmade sig julafton och Patrik fortsatte "påminna" mamma om vad han helst av allt ville ha i julklapp - ja... en F7:a. Jag kan tänka mig att han blev ganska besviken ju mer dagen gick, och ju mindre chansen blev att han skulle få en i julklapp. På kvällen när vi öppnade julklappar så fick vi alla julklappar framför oss som tomten delade ut. Det han inte visste (och det jag knappt visste) var att dom hade gömt nyckeln i en smyckeslåda. Han väntade såklart med att öppna den sist eftersom han förmodligen trodde att det var ett fult halsband eller något. Blicken när han såg vad som fanns i lådan var helt obeskrivlig. Haha!! Har nog aldrig sett en så förvirrad kille med så stora ögon någon gång i hela mitt liv. Det roligaste var att han kollade ner i den där lådan i säkert 10 långa sekunder innan han tittade upp och började ge ifrån sig konstiga ljud som knappt gick att tyda. Därefter var det bara att plocka ihop grejerna och åka till garaget där den fina orangea skotern stog så vackert på släpvagnen.

Lyckans ost........

Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Om jag vann en miljon skulle jag..
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Film
Dag 30 – Om mig

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0