jullovet har redan satt sina spår. jag är ...

jullovet har redan satt sina spår. jag är till och med för lat för att orka starta datan och blogga därifrån. därför blir det inga styckesindelningar eller någon rubrik. sånt är livet! jag hade i alla fall en supermysig jul med den perfekta julkänslan. för första gången någonsin har jag inte firat min jul i ås utan den här gången firade vi som sagt i vår stuga i Åkersjön. det blev fullt hus och vi fick improvisera lite med sittplatser vid middagen osv, men det gick. jag är jättenöjd med mina julklappar och lite extra nöjd blir jag också när jag får prova ut mina ridstövlar och sedan ta dom under armen och gå hem. tjoho! igår tog jag den stora premiärturen(!!!) på skoter efter olyckan, och dessutom på monsterskotern som jag körde just precis då. jag måste erkänna att jag var lite halvrädd i början och vågade inte riktigt hänga på pappa i alla backar och svängar. det tog ett tag innan jag dessutom vågade mig på ett hopp igen men både jag och far insåg att det var viktigt för att jag ska våga igen. på hemvägen från mosters stuga så vågade jag mig på ett litet skutt och det gick ju galant. känslan av att fortfarande befinna sig på skotern efter hoppet, och inte kvidandes på marken, är ju fortfarande obeskrivlig. nu kör vi!!! hej hopp. nu ska jag ta en tupplur, alternativt träffa julia om hon är hemma ur snökaoset nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0