ONSDAG


Man skulle ju kunna vara ironisk och skriva att det går bra nu. Det är precis vad det inte gör. Vaknade imorse av en obehaglig smärta i magen. Gissar att alla tjejer förstår vad jag syftar på, så inga fler detaljer behövs. Jag gick upp och tog en dusch och alvedon. Jag offrade faktiskt min sovmorgon för att försöka bli av med magonten. Det funkade inte och jag blev förbannad och gick och la mig igen.

Ikväll har jag tagit mig en ridlektion på Odiiiin. Har var så duktig och visade Ingela att han kan galoppera i båda varven nu. Hon jobbar ju inte mer än på onsdagar nu så sist hon såg oss slängtravade vi runt i ridhuset som galningar, med mig som en vante på ryggen. Idag fattade vi galopp i båda varven som nästan precis vilken liten häst som helst, bortsett från att vi sprang nästan lika fort som alla andra gånger - med undantag för att jag faktiskt vågar svänga nu. Jag är jättenöjd med lektionen och blir jätteglad när jag ser vilka förändringar som faktiskt skett sedan första gången jag red honom. Jag är superglad att jag rider på Ås ridskola. Man ser verkligen vilka duktiga elever det faktiskt finns när man ser hur man tillsammans kan "rida till" en sådan häst. Kompetens var ordet jag sökte. Och det är precis vad Ås ridskola har!!




Puss och godnatt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0