100106

Jag firade in det nya året i min stuga i Åkersjön. De flesta vet hur man kör en skoter så jag behöver ju inte berätta i detalj vad jag har gjort de här dagarna. Det tycks dock vara svårt för Elin Pelin att hålla sig utan skador en hel skoterhelg.

Den här gången blev det en stukad handled, ett mycket blått knä och en stor och blå näsa. Knät ändrade färg när jag körde rakt ner i ett hål och knäade skotern någonstans där det var hårt. Jag kan inte beskriva den smärta som jag uthärdade men att det gick väldigt fort och sedan tog tvärtstopp, det kan jag berätta. Min näsa kom i kläm när jag körde pappas skoter hela sista dagen och bestämde mig för att prova ett hopp som grabbarna byggde. Det jag inte tänkte på precis i den sekunden var att pappas skoter är rejält mycket kraftfullare och kvickare än min egen. Jag klämde i princip full gas och flög iväg som en liten vante hängandes i styret. Landade lite halvsnett och skallade styret med alla kraft jag förmådde. Någonstans där tog min näsa den värsta smällen och ungefär där började det göra så ont så att jag var tvungen att skrika. Jag tordes knappt ta av mig hjälmen och känna efter om näsan satt på sin ursprungliga plats. Känslan var att den var intryckt så långt att jag bara hade ett avlångt hål kvar.

Madelene gjorde en ganska snygg vurpa med Eddys RR. Hon skulle köra på "breställ", som vi säger i Jämtland, på isen men sedan tog skotern fäste och välte. Hon fick styret någonstans i magen men det enda hon verkade bry sig om just då var om Es skoter hade klarat sig. Hon fick rejält ont iaf men sen vet jag ej hur det slutade för henne då min skoter bestämde sig för att inte starta. Startsnöret var utdraget till max och ville inte åka in igen. Efter det ville den inte starta alls. Det var bara att bogsera hem fanskapet och köra hem den på släpvagn. Skrotax!!

Slänger in lite snygga bilder sen när jag orkar leta reda på sladden till kameran. Kan vara så att den ligger kvar på bordet i stugan men med lite tur så har den bara hamnat under någon klädhög på mitt rum.


På återseende,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0