onsdag 2010-06-30


Kände att jag behövde blogga och skriva vad jag har gjort på dagarna. Sen kom jag på att jag är en nolifer som endast sover och hänger med mina sugarbabes Julia och Marius. För vi är nolifers, och så är det bara.

Midsommar firades hemma hos robban med älsklingarna. Jag var köng och grillade gott kött som man blev jättemätt på. Kvällen blev ung och endel var äckligare och svinigare än andra. Kollade på klockan strax efter halv 5 sista gången och då var efterfesten i full gång på övervåningen. Det var en sjuk fest och jag har aldrig sett en hemmafest där det har svinats så mycket som då. Gud bevare mig väl säger jag bara. Decimetertjocka lager med stekfett på golven och bordet, tomflaskor (och halvfulla flaskor) i allt från blomkrukor till byxben i garderoberna, en hylla som 2 sek innan var fylld med DVDer åkte i golvet 2 ggr, intrampade jordgubbar på heltäckningsmattan på altanen, krossade champagneglas, spya i handfat/buskar/resväskor/papperskorgar/kläder på golvet, grogg i datan och stereon, trasig stol, klistermärken på fönstren, stuvade makaroner och korv över hela matbordet, snusprilla på finskåpet, vattenkrig i sängarna osvosvosv. Ni kan nog gissa att det var bråttom att städa innan cheferna i huset kom hem igen.

Dagarna sedan midsommar har spenderats inne (eftersom himlen kissar var och varannan dag) med pippi långstrump och mina flickor. Och desperata hemmafruar förstås. Nu ska jag återgå till DH!


ding ding ding hårdrock haaaaj!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0