100315 - little nose



Intressant dag. Minst sagt intressant. Började dagen med en härlig sovmorgon, inte många minuter att hurra för men ändå liksom. Träffade min pluttisar och vi allihopa (förutom sjukis-hanna) käkade lunch på restaurang Gyllene Måsen (mc'donalds). Vi hade skön lektion med Carl "Tord". Förmodligen skönaste läraren jag någonsin kaft. Slår nog stol-ramlar-killen från Ås skola skulle jag tro.

Tog mig en sväng på sjukhuset med mamsen. Fick sitta där i en skyhög stol med massa instrument i näsan. Först petade han med massa pinnar och intrument för att undersöka. Sen bytte han till en skitäcklig kamera som han tryckte ner nästan hela vägen till halsen. Efter endel undersökande och kikande så konstaterade han att jag måste slagit näsan kraftigt när jag var liten, innan 8-9 år, och att näsan inte riktigt orkat räta till sig. Det resulterade tydligen i en v-formad näsvägg eller något sånt. Han bokade in operation på höstlovet på en gång. Sen körde han in pinnar med bedövningsmedel i båda näsborrarna sedan sa han: "Också kan du gå ut i väntrummet och skriva i några papper". "Skääämtaru?!" Haha. Jag kan ju tillägga att pinnarna var ungefär 2.5 dm långa och dessutom var det 3 st i varje näsborre. Jag såg så jävla rolig ut att inte ens mamma kunde hålla sig för skratt. Jag fick till slut sockerdricka i näsan och sen petade han och rotade runt ännu mer i näsan. Fick en nässpray med olja i också som jag ska använda innan jag åker till stallet. Tydligen så har jag jättetorra slemhinnor innanför "felet" där inne.

Så nu har vi köpt tårta som vi ska fira med ikväll. Vi ska såklart inte fira att dom ska skära i min näsa och att jag ska sova på en hård brits i ett par timmar. Vi ska såklart fira att operationen äntligen blir av och jag förhoppningsvis kan andas genom båda näsborrarna snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0