melton och jag, vi är goda vänner fastän mycket olika



Träningen med melton gick bra. Vi red markarbete mer upphöjda bomserier där den ena serien hade kort avstånd, och den andra serien hade långt avstånd. Man skulle ju kunna säga att jag och melton hade lättare för den längre serien. Jag hann bara mjukna lite i tygeln så for hon fram som en ångvält, medan jag däremot fick kämpa som en gnu för att få tillbaka henne inför nästa serie. Vi klarade oss utan några som helst missöden och vi gick båda därifrån levande, jag något mer utarbetad än hon. Sen var det bara den mörka promenaden hem till stallet igen och efter det var det matdags för djuren. Jag försökte få tag på min far i säkert en halvtimme efter jag hade gjort klart allt i stallet, men det slutade med att jag fick ta mig en promenad hem. Det var nästan värt det.

Nu har jag lite spanska som jag ska kika igenom tills imorn men jag hoppas att det blir en "tidig" kväll idag. Måste komma ihåg att packa badkläder!! Om jag kanske skriver det så kommer jag ihåg det...



pusssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0