söndag 2010-03-28



Jag har inte uppdaterat för att jag helt enkelt inte haft tid. Trist vaaaa?

Jag har firat min fina och kära och världens bästa matilda i hela världen. Hon fyller egentligen 18 på tisdag men fredag är ju en bra dag för lite partaj sådär. Vi käkade god middag hemma hos henne och fortsatte sedan med lite spel och trevliga samtal. Vi tog sedan en alldeles för pinsam bussresa till stan. Jag nämner inga namn, haha. Väl inne i stan tycktes vi aldrig lämna gågatan, men till sluuuut så. Vi gick förbi larrys en sväng (alldeles innan polisen kom dit) och sen vidare på världens sunkigaste och äckligaste "fest" men världens äckligaste folk. Vi blev inte alls långvariga, skulle nog uppskatta att vi var där inne i ca 30 sek. Istället åkte jag och madelene hem med grabsen till Ås. Jag somnade på en gång.

Tidig morgon i stallet. Jour stog på schemat vilket innebär hårt jobb mellan 7 och 15. Jag var slut i ryggen redan vid 12 men då var det ganska bra tajmat till det var mockat överallt och säckarna var fyllda med mat. Vi fick hemskt mycket gjort och det var nästan skinande rent i stallet så vi tog oss en paus på sisådär 2 timmar innan vi tog in alla hästarna. Dom var glad över att dom fick mat och kom in från regnet, stackars djur. Jag stannade kvar på ridskolan tills min träning med tusse började 18.00. Träningen gick så jävla bra så ni anar inte. Djuret bara hoppade och hoppade och i studsövningen var hon SKITFIN! Att vi sedan slog vårt "rekord" i höjd kändes inte heller helt fyskam. Nu törs vi!! När jag kom hem hann jag knappt räkna ut att jag varit i stallet 14 timmar innan jag slocknade i soffan. Vaknade till vid 11 och promenerade in på mitt rum och slocknade där.

Tidig träning idag. Eller ja, om 11 nu anses som tidigt. Men vi missade ju i alla fall en timme inatt nu när det är sommartid. Idag var inte vår dag om man säger så. Vi hoppade bana med "titt-hinder" och det är inte Dianas starkare sida. Hon kändes fokuserad och framåt mellan hindren men i anridningen så backade hon av och ville inte alls vara med och hoppa med dom andra hästarna. Vi kravlade oss över några gånger innan vi bestämde att det nog helt enkelt inte var vår dag, och att vi dessutom behöver träna kondition och hoppning överhuvudtaget. Det är inte lätt att ha varit dressyrponny och plöstligt hoppa över färgglada konstiga pinnar som ligger huller om buller över hela ridhuset. Konstigheter!


Nu vart det långt och jävligt men det får ni stå ut med.

Jag fick en himla fin present av Elin också. En body lotion från Vicotrias Secret som luktar helt gudomligt! Den ska jag smörja in mig med nu så att jag luktar gott imorn på skolan. Finemang! Tack Elin!!

Kommentarer
Postat av: e

haha, varsågod kära du

2010-03-29 @ 21:11:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0