2010-11-22


kör väl en vanligt söndagsgrej, så att jag är säker på att ni inte missar att jag har gjort nåt menar jag.

fredag: utgången sket sig av många orsaker. mycket besviken och framförallt eftersom jag hade sett fram emot en krogkväll.. men men, så kan det gå helt enkelt. istället fick jag ett glädjande besked att det som stog på schemat istället var en tur till maxi för att handla gott, och sen vidare ner till simon för att kika på film. vi såg väl kanske dom bästa filmerna någonsin - roadtrip och danny the dog. mysigt med marius, simon och bror. kom hem jävligt sent men var vaken ännu längre då jag fick "hålla mange sällskap" när han var påväg hem från sveg. eller ja, jag somnade ju ändå. men det är tanken som räknas.

lördag: sov förmodligen jättelänge eftersom jag endast kommer ihåg så mycket av förmiddagen som att jag kikade på air bud, den där hunden som spelar basket. gulligt och så. sen var det bara att göra sig iordning och när jag precis var klar så hämtade bror och jonas mig. vi åkte in mot stan och träffade upp dom andra åsisarna + mange. vi åkte på donken och sänkte en cheese och sen åkte vi runt och hade allmänt roligt. började i ärlighetens namn faktiskt lessna på alla våra bil-/sladdkvällar, men den här var tusan värd varenda minut av kvällen. tror aldrig jag har skrattat så mycket i en bil nån gång. jag och mange satt och pillade på bilstereon och gick igenom hela hans usb-minne med gammal musik. helt plötsligt hittar vi världens fränaste låt som underhöll oss resten av kvällen. han fick också panikköra hem till lägenheten i odensala för att jag var kissnödig. sen var porten låst och han tog fel nyckel, jag höll på att ramla i snön, ja ni fattar paniken innan jag äntligen tog mig på toaletten. sedan hade vi "utryckning" då vi hörde på polisradion att det var inbrott på campus. vi lekte polis och körde dit skitfort, men tänkte inte på att polisen förmodligen också är där när vi kommer dit. mange höll på att kissa ner sig och jag skrek. och det var en liten del av kvällen... kom hem alldeles för sent då också, men det var det värt.

söndag: dagen skulle ha spenderats i aspås med pappa, bror och mange. vi skulle egentligen hämta en bil och kanske möjligtvis förmodligen absolut kört lite på mina skotrar som för tillfället står där. meeeeen, jag sov lite för länge och mange blev less och åkte till ope och drack kaffe istället. haha! sen har jag legat och kikat på tv med mamsen, åkt ner till momma på kafferast, och sen tillbaka till tv-tittandet igen. efter middagen begav jag mig till marius och julia i marius lägenhet. vi åkte på maxi och handlade körv och sen har vi kikat på tv hela kvällen. en söndagskväll i min smak.

imorgon har jag ingen hälsopedagogik på morgonen så jag tog en sovmorgon till 12.15. tjjoho.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0