2010-11-23


tisdagar är väl egentligen vad vi kallar för veckans jobbigaste dag. skillnaden mellan det och verkligheten är väl kanske att tisdagen inte alls är så jobbig, inte idag i alla fall. vi spenderade hela förmiddagen med att ha genomgång om terrorism. vi kollade på filmklipp och diskuterade i klassen. "kanonkul". vi fick också uppgiften vi ska jobba med på flexdagarna 2 veckor framåt. jag ska debbattera för terrorismen, kul liv. efter det gick jag, kicki och jennifer ner på kebab baren och käkade lunch. sen luktade vi turk så vi gick och lånade lite parfym av åhlens en snabbis. efter lunch hade vi engelska och sen var det slut. LÅNG DAG. från 08:15 till 14:35..........


nu ska jag för ovanlighetens skull skriva något ROLIGT. jag har nämligen köpt sveriges bästa julkalender, kanske rent utav sveriges bästa film. PELLE SVANSLÖS. han har roat mig hela kvällen och jag har fortfarande disc 2 kvar. mitt liv är räddat för någon timme.

en mindre rolig grej var ju att jag kom på igårnatt att jag hade glömt lämna tillbaka en hyrfilm som jag, marius, julia, simon och mange kollade på för exakt 2 veckor sedan. så idag tog min far tag i saken och bestämde att vi skulle åka ner och lämna tillbaka den precis när jag somnat så bra till pelle svanslös. det var bara att kliva upp och lyda order. pappa fick dock gå in med filmen, och efter ett tag kommer han ut med lite tunga steg. förseningsavgiften på filmen kostade honom 470 riksdaler - för en film som kostar sisådär 30 kr att hyra. det är dyrt att hyra film, om man glömmer bort att man har gjort det. vi kom däremot överens om att vi skulle säga till mamma att det bara kostade 200 kronor. hahahaha! skön-pappan. det var faktiskt hans idé om att vi skulle förvrida sanningen litegrann.



mmmmmmmmmupp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0