dagen före


idag har jag gått och tänkt/gruvat mig inför en sak som jag vetat om sedan ett halvår tillbaka. imorgon ska jag alltså (äntligen) få operera min näsa. det är ingen skönhetsoperation som många skrattar åt utan jag ska helt enkelt kunna andas genom båda näsborrarna, är det tänkt åtminstone. själva operationen i sig är jag inte ett dugg nervös över. det kommer säkert göra skitont och vara obehagligt, men det jag gruvar mig mest för är att bli sövd. dels tanken på att massor faktiskt kan gå fel under en sövning, även fast det händer oerhört sällan så finns ju ändå chansen. dessutom finns det en chans att man blir illamående efter sövningen när man ska vakna igen, och det är förmodligen inte så praktiskt att kräkas när man precis har opererat näsan. utöver det ska jag väl ägna min tid imorgon åt att döda tid på sjukhuset. jag ska vara där kl 08.00 imorgon, vänta någon timme innan min operationstid (som jag ännu inte vet), bli opererad och sedan ligga på uppvaket någon timme. SEN ska jag spendera hela kvällen och natten i ett rum, förmodligen tillsammans med en helt okänd människa, för att sedan åka hem på fredag. känns fruktansvärt onödigt att jag måste stanna tills på fredag för en näsoperation, men ändå tryggt att veta att jag är "i goda händer" om någonting skulle gå fel.

jag vet dessutom att några av mina vänner har planer på att besöka mig på kvällen, så det kanske går fort om jag har tur.

nu kom jag på en till sak jag gruvar mig över. hur fasen kommer det se ut efter operationen? kommer jag vara helt blå på näsan, som en smurf? kommer jag har en näsa i samma storleksskala som en melon? kommer jag kunna prata som folk? hur ont kommer det göra? kommer jag blöda näsblod efteråt? kommer jag sitta som ett fån med tussar i båda näsborrarna? kommer det finnas tv på rummet? jag får nog ta mig en liten frågestund med någon kunnig innan operationen som det verkar. återstår att se om jag släpper in några kompisar innanför rummets väggar.... haha.

nu ska jag packa klart min väska med mitt survivalkit och sedan få någon timmes sömn. jag måste komma ihåg att jag inte får dricka någonting sedan en timme tillbaka. doh! har en känsla av att jag kommer gå till köket direkt imorgon och ta ett glas juice, som en vana. jag och mitt guldfiskminne....

godnatt, återkommer nog under dagen. för er som är strandad på min blogg. hehehehe

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0