kunde inte hålla mig..


precis som några andra så kunde jag inte hålla mig när det kom till den här listan. vad kan vara roligare än att bli "tvingad" att blogga varje dag, och dessutom veta exakt vad man ska skriva om. väcka lite gamla minnen är ju inte heller tråkigt, för det mesta. Däremot tänker jag börja med 4 redan nu, för jag vet att jag kommer glömma och "hamna efter" i alla fall och nu har jag så jäkla tråkigt.

Dag 01 – Fem saker du inte visste om mig

1. Ibland skrämmer jag upp mig själv på kvällen genom att "gå igenom" massa scener från skräckfilmer och sen inbilla mig själv att någon av huvudpersonerna ligger under min säng. Det slutar alltid med att jag samlar mod och kikar in under sängen, där det aldrig ligger någon.

2. Jag sover alltid med två kuddar, och alltid samma överst.

3. Jag är extremt jävla mörkrädd. Jag är mörkrädd till den grad att jag inte ens klarar av att gå ut med hunden i stugan utan att ringa någon, eller ha någon med mig. När jag är hemma går jag bara runt flera varv på gården tills han har gjort sina behov.

4. Jag har aldrig varit utomlands (och då räknas inte Norge). Och det kan jag utan dåligt samvete skylla på min bror. Han tillåter nämligen inte min familj att flyga, eller rättare sagt min mamma. Varje gång vi börjar prata om att vi ska åka någonstans så börjar han skrika och bli skitsur, och till slut rinner dom planerna ut i sanden. Pappa och jag får däremot flyga hur mycket vi vill. Pappa kan han kanske inte tvinga hemma eftersom han åker på affärsresor i hela Europa. Jag fick också tillåtelse av chefen att flyga till Stockholm med Johan ett antal gånger. Kul liv.

5. Jag blundar alltid när jag drar ut en kabel ur väggen, och gör det överhuvudtaget väldigt ogärna. Det har att göra med att jag är livrädd för att få elstötar eftersom jag inbillar mig att jag kommer dö om jag får för många. Och jag har redan fått alldeles för många pga dessa hästar som ska in och ut genom hagen.

Dag 02 – Min första kärlek

Extremt jobbigt ämne. MEN det är nog ingen hemlighet för någon att min första riktiga kärlek inte är någon mindre än Mr. Johan Fransson. Vi var tillsammans i 2½ år och vill man veta mer om det kan man ju läsa längre bak i arkivet. Det var en fin första kärlek som tog slut på ett tråkigt sätt. Jag hade jätteroligt med Johan och älskade att vara med honom och hans familj. Jag är dock glad att vi kan vara vänner nu, även om vi retas väldigt mycket med varandra.



Dag 03 – Mina föräldrar

Mina absolut bästa vänner. Det finns inga andra som jag är mer rädd att förlora än mina älskade föräldrar, och det är väl ganska naturligt antar jag. Jag har aldrig bråkat med mina föräldrar utan vi är vänner för det mesta. Visst händer det att vi är sura på varandra och så, men oftast handlar det om att jag har gjort något dumt haha. Jag skriker aldrig åt mina föräldrar och enda gången dom har skrikit på mig var när jag var liten och bråkade med Patrik. Vi har en ganska skön inställning till det mesta och en gemensam sak för hela familjen är att vi AVSKYR att städa, och det syns ju ibland om man säger så. Undert en period när jag var ungefär 3-4 år så var mina föräldrar "skilda" (även fast dom aldrig varit gift). Jag känner inte att jag vill hänga ut min familj angående orsaken men min pappa flyttade i alla fall till en lägenhet i Lugnvik. Efter något/några år så flyttade min pappa hem till oss igen och sedan dess har vi varit en familj igen.



Min mamma är min absolut bästa vän i hela livet. Det finns väldigt få saker som jag inte känner att jag kan berätta för henne. Vi pratar om det mesta och umgås väldigt mycket. Hon är den enda i min familj som aldrig svikit mig eller gjort mig lessen. Jag hade en period i mitt liv när mina föräldrar var "skilda" där jag inte klarade av att sova utan mamma. Därför bodde jag aldig en hel natt hos pappa i hans lägenhet. Det slutade alltid med att jag grät och han fick skjutsa hem mig till mamma. Förutom att vi är väldigt lika utseendemässigt (enligt en del), jag och min mamma, så är hon också min personliga "bank" och "chaufför". Det är ett internskämt.

Min pappa är väl antagligen den i min familj som är roligaste och skämtsammast, även fast jag ibland kan tycka att han är väldigt omogen för att vara 46 år. Vi har mycket gemensamma intressen och spenderar därför mycket tid tillsammans med att åka skoter osv. Min far spenderar väldigt mycket tid i sitt garage inne i stan och det är därför mer ovanligt än vanligt att han är hemma på kvällarna. Jag kan väl tycka att det är tråkigt ibland, men samtidigt så är inte jag heller hemma alltför ofta. Jag skulle nog säga att min personlighet påminner mer om min pappas än min mammas. Vi har båda hett temprament, otålig, lat osv.

Dag 04 – Det här åt jag i dag

Jag har "tyvärr" inte tagit någon bild på det jag ätit under dagen, men jag har i alla fall börjat dagen med yoghurt. Därefter åt jag nudlar till lunch. Till middag åt jag pytt-i-panna med ketchup på. Och innan kvällen är slut lär jag förmodligen äta något mer.

Dag 05 – Vad är kärlek?
Dag 06 – Min första kyss
Dag 07 – Min bästa vän
Dag 08 – Ett ögonblick
Dag 09 – Musik
Dag 10 – Något jag är stolt över
Dag 11 – Mina syskon
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Den här veckan
Dag 14 – Mina vänner
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Min dag
Dag 17 – Mitt favoritminne
Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Den här månaden
Dag 21 – Ett annat ögonblick
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Om jag vann en miljon skulle jag..
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag
Dag 29 – Film
Dag 30 – Om mig




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0