it's gonna be a bumpy ride


ingen sovmorgon idag inte. uppe med tuppen för att rejsa ner till ridskolan och lasta hästar och människor in i bilar. till wången kom vi i god tid och hade mycket tid att lasta av, sadla, tränsa, borsta, leda runt osv osv osv. ryttaren lärde sig 3 olika banor och genomförde 3 olika ritter. den ena lite bättre än den andra, men hon överlevde och hade roligt. huvudet blev lite tungt på slutet och precis då var det en pållehäst som bestämde sig för att hoppa över bommen i en av transporterna på parkeringen. mindre panik spred sig bland alla som var där men med en hammare och en skiftnyckel gick det att rädda den stackars hästen som var fastklämd och knappt kunde få luft. det blev bara lite punka på nosen och några fötter, men annars mådde det oförskämt bra. puh! efter det var det inget fel på tyngden i huvudet....

jag dök ner i badkaret direkt när jag kom hem och sen gick jag upp till mitt andra hem. station nils marius nilsson. där blev jag inte långvarig för efter ett tag tog vi julias räcerbil in på stan och handlade massa gott. henne lämnade vi dock i stan och for helt enkelt hem utan henne. hoppas hon hittar någon fin och halvren bänk att sova på inatt, skämt åsido. vi börjde kika på en film när vi kom hem men jag var alldeles för trött för att orka sitta helt stilla i en soffa och stirra på en skärm. istället parkerade jag i min egna soffa med min mamma.

nu har jag bestämt mig för att sova någon timme innan det är dags för skola i 1 timme och 15 minuter imorn. skön måndag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0