min helg


herregud, fredagen... den blev ju som den blev! satt hemma i mjukisdressen när marius smsar och i princip tvingar mig till johan och sekunder senare står emil och matte utanför mig med bilen och ska skjutsa dit mig. slängde på mig andra kläder och sminkade mig, sen var det bara att lämna stackars vovven och bege sig. när jag kom dit var det hyffsat lugnt. tills vodkaflaskorna och vinflaskorna åkte fram.. kvällen gick riktigt fort och innan jag visste ordet av satt jag och höll husägaren sällskap på toan när han inte mådde så bra. försökte lite smidigt fortsätta min kväll på bottenvåningen men ganska snabbt ropar emil: "elin, han är äckligt. du får sitta med han". spenderade x antal timmar på toagolvet, och inga detaljer behövs väl kanske... strax efter 3 lämnade vi johan och åkte hemåt, några varma mackor mättare.

på morgonen efter blev jag väckt alldeles för tidigt för min stackars kropp. jag gick i slowmotion hela morgonen och då skulle jag packa och göra mig iordning för att åka till stugan. mamma var måttligt less när jag äntligen fick ur mig att jag var klar och kunde åka. jag sov hela vägen till stugan och orkade helt enkelt inte köra någon skoter på lördagen, även fast vädret var helt underbart. istället sov jag fram till middagen, åt middag, gick och la mig igen kl halv 7 på kvällen och vaknade imorse kl 11. jag orkar inte ens räkna ut hur många timmar det var, men pigg blev jag! så idag åkte vi (jag, patrik, johan, emil, anna och hans) en sväng till bakvattnet fram och tillbaka, och sen en liten sväng i åkersjön. johans rem small när dom hoppade över en väg men det var den enda "skadan" under helgen.

ikväll har emil och patrik dessutom sålt min skoter. kan inte bestämma mig för om det var bra eller dåligt. bra att jag blir av med den och kan köpa en ny, men dåligt att jag från och med nu inte har någon skoter att åka på. jag får låna papsens eller helt enkelt veva igång arcticen till påsk och helgerna framöver. love life.


puss och kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0