2011-01-14


tjohej tjolahopp! jag är väl medveten om att varken uppdateringen eller innehållet i min sk blogg inte är på topp, MEN det skulle antagligen inte bli bättre om jag ansträngde mig ens, hehe. nu har jag avklarat min första vecka i skolan efter mitt jullov. jag kan inte direkt skryta om att samma gamla slappa SPIT har börjat där vi slutade med nästintill ingenting i skolan (förutom flexuppgifterna som är DÖDEN), för nu har vi snart nytt schema och då väntar 2 av 3 dagar där vi går till ca halv 5. man får helt enkelt vara glad över förra terminen där vi hade bäst schema. hujedamig! om jag bara kunde jämra mig lite till. vi har i alla fall fått en ny uppgift i historia B, samhälle B, svenska B och religion B där vi ska skriva en rapport om ett ämne som rör asien. kult tyckte våra lärare!

idag klev jag upp relativit sent och drog direkt iväg på gymet med julia. vi körde kondition i 1 timme och 15 minter. det är så sjukt jävla härligt att träna tillsammans med någon så att man kan peppa varandra. träningsvärken går inte ens att beskriva med ord, och det resulterade också i att det inte blev någon utgång för mig ikväll. istället har vi åkt runt i mattias familjs nya bil. fet. vi har spelat gamla låtar och haft allsång. vi var dessutom förbi en fest i krokom där det var lajbans för dom som tycker att dräggfester är roliga. en stor del av alla 14 åringar som var där kräktes innan klockan hade slagit 10, en tjej bröt benet på dansgolvet, slagsmål, ja... listan kan göras lång. vi var dock inte så långvariga utan fortsatte vår upptäcksfärd ganska omgående. pinsammast var nog ändå att personer i min ålder och äldre var där och hade "roligt" med sina kompisar.

nu ska jag stänga av datorn och telefonen (det ringer oavbrutet, folk verkar ha upptäckt ringfunktionen på sin telefon och det är inte till min fördel) och krulla ihop mig i sängen och sova. imorgon är en ny dag, utan träning. nästa träning är på söndag och då blir det ett långt pass i gymet, och sedan spinning på måndag igen. heja elin!!


puss.

ta tag i ditt liv. jag bryr mig inte om hur dina närmsta år ser ut, men dra inte in mig i någonting som jag inte är intresserad av. jag är less på att hela tiden få höra hur "jobbigt" du har det när du inte gör något åt saken. jag orkar inte låtsas som att jag bryr mig när allt hänger på hur du själv väljer att göra, eller inte göra. det går inte att bara lita på att allt kommer att lösa sig i slutändan, för det handlar om vad du gör åt saken. det ligger i dina händer när det är du som tar besluten. god fortsättning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0