2011-01-31


skoterns julafton var helt underbar!

i torsdags kom vi iväg ganska sent pga en del strul med vilka som skulle åka vart, vart alla skotrar skulle vara, folk som inte var på plats osv. men TILL SLUT så började jag, madelene, rasmus och mattias att rulla från bygden och mot min stuga i åkersjön. på kvällen tog vi det lugnt och hälsade på i familjen thorells stuga en sväng.

i fredags klev vi upp sent och drog iväg på skotrarna. då var det bara vi från våran stuga för dom andra var fullt upp med att robin och niklas skulle tävla senare på kvällen. efter vi hade käkat köttbullar hemma i stugan så begav vi oss ner till tävlingen vi också. det var svinkallt och det blåste/snöade. jag bodde i robins depårock hela kvällen så jag ska egentligen inte klaga. när det äntligen var klart slog vi på stort med pizzabuffé och bäRs på hotellet. vi kom hem jävligt sent på natten. dels för att vi var ett garage och jag kollade på när grabbarna mekade robins skoter, och dels för att vi skjutsade hem mona mitt i natten. grabbarna var i alla fall duktiga på tävlingen!!

i lördags vaknade vi väl inte så jättepigga, men tog oss åtminstone iväg till slut - då direkt till tävlingen. när vi kom dit hade robin redan kört 2 heat och vunnit båda. tredje lyckades vi kika på och även det heatet vann han. tyvärr krokade han ihop med en kille i starten och placerade sig inte i finalen. vet inte riktigt hur det fick för niklas men tror han kom till b-final i alla fall. på kvällen firade vi med öl hos emil och därefter en promenad hem. den promenaden var jobbig men det gick fort.

igår så klev vi upp ganska tidigt och drog direkt iväg på skotrarna. rasmus linds skoter var lite paj sedan i fredags så han och jag började på min skoter. efter ett tag fick han köra den själv och jag åkte med johan. det var riktigt roligt före och vi körde nog på dom omöjligaste ställena, men det var superkul. synd med så många fastkörningar bara.. haha! efter ett tag fick jag byta till emil. han körde en rush 800 och det var seriöst den roligaste skotern jag någonsin åkt på. jag har helt mirakulöst inte ont i ryggen alls av åkningen, däremot fick jag mig en brottningsmatch med robin. satt på rushen och kikade helt oskyldigt när några slet lös en kille ur snön, och helt plötsligt flyger han på mig bakifrån så att jag flyger av skotern och sen sätter han sig på mig. jag skrek och han skrattade.... ungefär som det brukar vara. haha!


helt klart en underbar helg! jag har haft förbaskat kul och mysigt med grabsen i stugan, och med resten ute på skotrarna och tävlingarna. nu är det bara ett år kvar tills nästa skoterns julafton. längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0